Általános Szerződési Feltételek

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a www.vitabox.hu
Webáruháznak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, és kizárólag
abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

A megrendelése révén létrejött szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus
formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem
utal. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan
felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:
1. Üzemeltetői adatok, információk
2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
3. A kínált termékek kategória besorolása
4. Rendelési információk ismertetése
5. Kiszállításról szóló tájékoztató ismertetése
6. Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
7. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
8. Elállási/felmondási jog gyakorlásáról szóló tájékoztatás
9. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

  1. Üzemeltetői adatok, információk
    Cégnév: „Flóravit” Korlátolt Felelősségű Társaság
    Székhely: 6065 Lakitelek, Szikra tanya 91
    Telephely: 6065 Lakitelek, Szikra tanya 68
    Adószám: 11424884-2-03
    Cégjegyzékszáma a Kecskeméti Törvényszék Cégbíróságánál: 03-09-105109
    Elektronikus elérhetőség: info@vitabox.hu

Tárhelyszolgáltató adatai: NaxoNet Informatikai Betéti Társaság, Székhely: 2400 Dunaújváros, Nap utca 2.,  E-mail cím: naxonet@naxonet.hu, www.naxonet.eu

Szerződés nyelve: magyar
Telefonos elérhetőség (ügyfélszolgálat) : 06 20 43 94513
Ügyvezető: Kissné Kézér Edit
Szállítás módja: futárszolgálat, csomagautomata és / vagy saját kiszállítás

  1. Megvásárolható termékek
    A www.vitabox.hu Webáruházában a „Flóravit” Kft. által előállított, forgalmazott termékek
    vásárolhatóak meg.
  2. A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:
    A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők és tartalmazzák a
    törvényben előírt áfát (bruttó ár), amely 27%.

Házhozszállítás, csomagautomatába szállítás esetén a kiszállítás díja a termék árán felül kerül felszámításra, azt a megjelenített árak nem tartalmazzák. A szállítási költség tartalmazza a csomagolás költségét is.

  1. Rendelési információk, a megrendelések feldolgozása, a rendelés menete
    a.) Rendelési információk
    A vásárlás egyszeri regisztrációval, valamint vendég vásárlóként is lehetséges a szükséges
    adatok megadásával. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól,
    bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

b.) Megrendelések feldolgozása
A Webáruház minden esetben 48 órán belül e-mail-en visszaigazolja a megrendelés tényét. A
megrendelés leadásával tudomásul veszi, hogy megrendelése ajánlatnak minősül, amelyhez
kötve van. Amennyiben a megrendelés elküldését követő 48 órán belül nem kap a megadott e-mail címre visszaigazolást, az ajánlati kötöttség alól szabadul. Javasoljuk ellenőrizze a SPAM
(levélszemét) mappát a levelező rendszerében illetőleg vegye fel a kapcsolatot velünk a
megadott elérhetőségeken.
Kiszállítás esetén az általános teljesítési határidő:
– az átutalásos megrendeléseket az átutalás beérkezésétől számítva 5-7 munkanapon belül
teljesítjük.
– a leadott megrendelésekre vonatkozóan a következő hét péntek 24 óráig.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes
egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!

c.) Rendelés menete
1. A megvásárolni kívánt terméket válassza ki és helyezze a kosárba.
2. A kosárban megtekintheti a választott termékeket és ellenőrizheti a mennyiségeket. A
„törlés” gombra kattintva törölheti az adott terméket kosárból, vagy újabb terméket
helyezhet a kosárba.
3. Ezt követően a „vásárlás folytatása” gomb segítségével visszatérhet a termékek közé,
vagy a „rendelés leadása” gomb segítségével véglegesítheti rendelését.
4. A rendelés leadása után, mielőtt áttekintené rendelését, adja meg a személyes adatait.
a, Amennyiben szeretné elkészíteni a saját fiókját kattintson a „Hozz létre fiókot?”
lehetőségre és adja meg jelszavát. Így a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és
azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül,
emellett a rendeléseit is nyomon követheti! Fontos, ügyeljen az adatok pontosságára,
hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Az adatok
megadásával tudomásul veszi, hogy szállítási címként megadott adatok továbbításra
kerülnek szállítást végző szolgáltató felé. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania,
későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie. Ebben az esetben e-
mailben értesítjük a fiók elkészültéről, valamint megküldjük a felhasználónevét. A
következő vásárlás során, pedig a kosárba helyezést és rendelés leadást követően
kattintson a visszatérő vásárló opcióra és jelentkezzen be.
b, Az adatok kitöltésével vendég felhasználóként is vásárolhat, ekkor azonban
minden vásárlás alkalmával megkell adja a számlázási, valamint szállítási adatait. Fontos,
ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra

illetve szállításra a termék. Az adatok megadásával tudomásul veszi, hogy szállítási
címként megadott adatok továbbításra kerülnek szállítást végző szolgáltató felé.

  1. Válassza ki a fizetési módot. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
  2. Tekintse meg a megrendelése szállítási költséggel növelt összegét és ha rendben
    találja, küldje el megrendelését. Itt megjegyzését is rögzítheti.
  3. Fogadja el a rendelési feltételeket a jelölőnégyzet bejelölésével, miután megismerte
    annak tartalmát. A megrendelés leadásával egyidejűleg jelölje meg, hogy a jelen
    általános szerződési feltételeket megismerte, annak rendelkezéseivel egyetért, azt
    magára nézve kötelezőnek ismeri el. Jelölje meg továbbá, hogy az adathasználati
    tájékoztatót megismerte, rendelése leadásával hozzájárul ahhoz, hogy megadott adatait
    kezeljük. Amennyiben ezeket nem teszi meg, rendelését nem áll módunkban
    elfogadni. Amennyiben ezzel kapcsolatosan kérdése, észrevétele van, vegye fel a
    kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal. A megrendelem gomb megnyomásával indítsa el a
    megrendelést.
  4. A megrendelés elküldését követően a megadott e-mail címre visszaigazolást kap a
    megrendelés rendszerünkbe történő beérkezéséről 48 órán belül. Annak tartalmát
    figyelmesen olvassa el, amennyiben eltérést észlel a leadott rendeléséhez képest,
    haladéktalanul jelezze. Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja a
    visszaigazolást ellenőrizze a SPAM – levélszemét mappákat is. Hibásan megadott,
    vagy nem megadott telefonszám esetén nem tudjuk felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul
    vagy hiányosan megadott kapcsolatfelvételi adatokból adódóan a megrendelés
    teljesítése ellehetetlenülhet.
  5. A megrendelése révén létrejött szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus
    formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre
    nem utal.
  6. Amennyiben Ön megrendelésében a termék szállítását utánvéttel kérte, úgy a
    termék árát, a szállítási költséggel növelten az azt kiszállító futár, automata részére köteles
    megfizetni.

  1. Kiszállítással kapcsolatos információk, tudnivalók
    Utánvétes kiszállítás esetén a termék árát, valamint a kiszállítás díját a csomag
    átvételekor az azt kiszállító futárnak kell kifizetni, automatában történt rendelés esetén pedig a helyszínen bankkártyával. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számla a csomag
    átvételekor átadásra kerül az Ön részére. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik. A szállítás költsége magába foglalja a csomagolás költségét is. A szállítás esetén érvényes szállítási díjak.
  2. Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatban
    Amennyiben Ön a kiválasztott terméket megrendelte, az azt visszaigazoló e-mailt megkapta,
    és rendelését befogadtuk, úgy Ön a megrendeléséhez kötve van és fizetési kötelezettsége
    keletkezik.
    Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag
    átvételekor ki tudja fizetni! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén, az újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása –
    kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani!

  1. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
A „Flóravit” Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy
a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait
már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást
a „Flóravit” Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön
köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Termékszavatosság
    Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön a meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított
részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  1. Elállási jog gyakorlásáról szóló tájékoztatás
    a.) Elállási jog gyakorlása
    Ön jogosult a megkötött szerződésétől indoklás nélkül elállni az alábbi feltételek szerint:
    Az elállásra
    – a terméknek,
    – több termék szolgáltatásakor, ha más-más időpontban kerül átadásra, az utoljára
    szolgáltatott terméknek,
    – több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy
    darabnak,
    Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
    napjától számított 14 napon belül van lehetősége.

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Ön az elállási nyilatkozatát a
fent írt határidő lejárta előtt az alábbi módok valamelyike szerint elküldi:
– elállási jogát a 9. d.) pontban található minta alapján, vagy
– egyéb egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja postai úton, vagy elektronikus úton
küldött levélben, az alábbi címre: 6065 Lakitelek, Szikra tanya 68. valamint info@vitabox.hu.

b.) Az elállás joghatásai
Ha Ön eláll a megkötött a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített
valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a
többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb
szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az
eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve,
ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési
mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést
mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy
azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő
betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be.

c.) Az elállási jog gyakorlása alóli kivételek
Nem gyakorolható az elállási jog:
· romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
· olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
Az elállási jog gyakorlására csak abban az esetben van lehetősége, ha a megvásárolt árut
bontatlanul, sértetlen csomagolásban juttatja vissza részünkre, szavatossági idejének lejárata
előtt.

d.) Elállási nyilatkozatminta
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására
irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A rendelő(k) neve:
A rendelő(k) címe:
A rendelő(k) aláírása: (papíralapon történt nyilatkozat tétel esetén)
Kelt:

  1. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:

A Fogyasztó a terméket, illetőleg Cégünk tevékenységét illető problémáit a következő elérhetőségeinken juttathatja el hozzánk:

  • E-mail cím: info@vitabox.hu
  • Telefonszám: +36 20 439 4153

A Fogyasztó elsősorban írásban, egyesesetekben azonban szóban is közölheti Cégünkkel panaszát.

A szóbeli panaszt Cégünk kivizsgálja és lehetőségekhez mérten megoldja.

Cégünk a Fogyasztót írásban tájékoztatja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint Cégünk Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.

Abban az esetben, ha Cégünk és a Fogyasztó közti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:

a, Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:

A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/

b, Bírósági eljárás:

A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

c, Békéltető Testületi eljárás:

Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó Cégünkkel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A Békéltető Testületi eljárásban Cégünket együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján Cégünk köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.

A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.

További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu

További információ a területileg illetékes Békéltető Testületekről:
http://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

A B C
1 Békéltető testület neve Békéltető testület székhelye Illetékességi terület
2 Budapesti Békéltető Testület 1016 Budapest, Krisztina Krt. 99. Budapest
3 Baranya Vármegyei Békéltető Testület 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Baranya vármegye,
Somogy vármegye,
Tolna vármegye
4 Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei
Békéltető Testület
3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,
Heves vármegye,
Nógrád vármegye
5 Csongrád-Csanád Vármegyei
Békéltető Testület
6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Békés vármegye,
Bács-Kiskun vármegye,
Csongrád-Csanád vármegye
6 Fejér Vármegyei Békéltető Testület 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Fejér vármegye,
Komárom-Esztergom vármegye,
Veszprém vármegye
7 Győr-Moson-Sopron Vármegyei
Békéltető Testület
9021 Győr, Szent István út 10/a. Győr-Moson-Sopron vármegye,
Vas vármegye,
Zala vármegye
8 Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,
Hajdú-Bihar vármegye,
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
9 Pest Vármegyei Békéltető Testület 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2. Pest vármegye

d, Online vitarendezési platform:

A fogyasztó a szolgáltatóval az online vásárlásból eredő jogvitáját az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon keresztül is intézheti. Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: http://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU